Restyling van een hotel lobby
Aan een restyling van een hotel lobby gaat een intensief traject van maanden vooraf. Belangrijk hierbij is de sfeer die het hotel uit wil stralen als de lobby van het hotel een metamorfose heeft ondergaan. Was er een terugloop in de omzet te vinden, of misschien wel een terugloop van het aantal klanten. Voldoet het hotel niet meer aan de laatste veiligheidseisen? Dan is het tijd voor een restyling van een hotel lobby.
Welke functie heeft de lobby van een hotel?
In de lobby van een hotel bevindt zich vaak de receptie. Dat is de plek dat medewerkers contact kunnen maken met de gasten die in het hotel verblijven. Hulp wordt geboden bij het inchecken van de gasten maar de receptie kan ook hulp bieden bij vragen. Een gast zal zich onmiddellijk thuis voelen als deze in een warme en trendy lobby de eerste voetstappen in het hotel gaat zetten. Direct bij binnenkomst zal de gast zijn mening vormen over het hotel. Voelt een lobby warm en cosy aan dan zal de gast direct in een positieve flow zitten. Is een lobby verouderd en niet meer van deze tijd dan zal de gast dat direct opslaan in zijn geheugen. Als de gast dan ook nog een haar in de badkamer vindt of een bed dat niet strak is opgemaakt zal dit direct invloed hebben op de beleving die de gast in het hotel ervaart.
Niet alleen sfeer is belangrijk.
Sfeer is de eerste ervaring die de gast heeft met het hotel. De tweede ervaring is de vriendelijkheid van een medewerker bij het inchecken. Is deze behulpzaam, dan zal de positieve vibe waar de gast zich in bevindt nog een stapje dieper gaan om uiteindelijk een top review over het hotel achter te laten.
Gastvrije groet,
Mirella Mesu
(Expert in het restylen van hotels, restaurants en andere gelegenheden in de hospitality branche)
Wil jij meer weten over restyling van een hotel lobby? Neem contact op! Bel 06 25 00 7847